Underbara Lördag!




Igår jobbade jag 10-18 på JC ett sjukt skönt pass med mycket folk så tiden bara sprang iväg! Hem och bytte om och drog till platå, lämnade väskan och gick ett varv runt ån med Lina. Tillbaka till platå, åt världens godaste planka och lite gott efter! Gick upp i baren, jag och lina, satte oss och hängde! Piff och Puff, Love.

Min kompis Sara som jag var nära vän med när jag var liten hade födelsedagsfest på Platå igår, bokat övervåningen innan nattklubben öppnar. Jag gick ut till henne sa hej och kollade runt lite. när jag går in i baren igen hör jag någon som säger, men anna! Jag reagerade inte först men när jag hör någon som säger igen, men Anna Holmlund! Då hörde jag skillnaden, för jag vet hur ni säger mitt efternamn men jag vet även när en riktig norrlänning säger mitt namn och så var det! Norrländska så det bara skrek om det. Jag vänder mig om och tittar mot baren, känner igen ett ansikte men NEJ det kan inte vara hon, men när jag andas in ser jag det klart och tydligt. DET VAR LISA! Min Lisa, min barndomsvän från Luleå! Förstår ni att vi har inte sett varandra på 13 år, det är helt otroligt.

Jag Anna maria Holmlund är född och uppvuxen ca 130 mil från Linköping i staden Lule. Där bodde jag till jag var nio år gammal, min högra hand, mina andra halva var Lisa. Gick i samma klass, bodde i samma radhus. Gjorde allt tillsammans, till den 3 april -96, dagen mamma och pappa hade bestämt att flyttlasset skulle gå från Luleå till Linköping! jag tror inte ni förstår hur det kändes i mitt hjärta att träffa henne igen!

Jag tror inte jag kan beskriva det, men helt sjukt jävla underbart! tårarna bara rann ner för mina kinder och för hennes. Jag har tänkt så mycket på henne under alla åren och när jag och Anders var där på bröllopet 2007. jag ångrar mig så att jag aldrig tog kontakt, men det är lite svårt att ha vägarna förbi Luleå. Nu saknar jag alla där, vill bara träffa alla igen. Se hur alla ser ut! Lisa och hennes familj. Petter och Linnea, Ellen, Sara och Bosse! Alla minnen bara kommer upp igen och jag minns dom som igår.

Jag kommer aldrig glömma den dagen vi skulle flytta, fy vad jag hatade mina föräldrar då. Jag tyckte dom förstörde mitt liv, att jag aldrig skulle hitta någon som lisa. Alla fina presenter jag fick av alla när jag skulle flytta. har allt kvar! Nu tittar jag på ett kort på oss, fan vad jag skulle vilja lägga ut det här, kanske kommer! Vi står utanför lisa, sommaren 96, vi har åkt inlines. Sjukt söt och jätte fula kläder! Fast jag älskar det kortet, vi står och håller om varandra, BLESS!

Jag skulle kunna skriva tusen mer saker men känner inte att ni kommer orka läsa det så med ett leende på läpparna och tårar i ögonen avslutar jag det här med vad mange sa igår till Lisa..


"Klart man känner igen anna, hon ser ut som en bäbis som hon alltid gjort" hahaha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0