Musik- betsatta-människa..

Ja, det är nog jag. Det kan jag erkänna. Allt som har med musik att göra älskar jag, på alla sätt och vis. I lördags var det I Love House på platå. Helt sjukt bra! Då insåg jag att jag har betalt för att lyssna på bra musik, för jag kan ju göra mitt jobb medan jag lyssnar! R"n"B är mitt liv, den musiken jag kan dansa till och lyssna på i timmar efter timmar.. Musiken gör mig fri och jag pratar genom musik. Jag har hittat en sak som gör att jag mår bra och det är musiken. Jag vet att inte många tycker om att man lägger ut musiktexter (jossan) på sina bloggar. Men för mig är det ett sätt att förklara hur jag mår eller vad jag känner, som ibland att det faktiskt bara är en bra låt. En låt nu som jag älskar är Beyonce - Radio, för det är jag. 

I get butterflies when I hear the DJ
Playing the stuff I like
And I fall deeper in love with every song he plays
He's got a place in my heart
 

En annan låt som jag aldrig kommer sluta lyssna på är Jakob Hellman - Hon har ett sätt. Min systers första band och det kommer jag aldrig glömma, för jag hatade den musiken då.

Hon har ett sätt
att flytta höfterna försiktigt när hon går.
Hon har ett sätt att le
som bara jag, som bara jag förstår.
Hon har ett sätt att gå förbi ibland
som om man inte fanns.

En låt som alltid kommer betyda mycket för mig är Usher - My Boo. Det finns så mycket minnen i den låten som jag aldrig vill glömma. Det var ca 4 år och 2 månader sen den låten fick den meningen i mtt liv.

There's always that one person
That will always have your heart
You never see it coming
Cause you're blinded from the start
Know that you're that one for me
It's clear for everyone to see
Ooh baby ooh you'll always be my boo

En annan låt som jag har lust att sjunga på min 30 mins promenad till jobbet är

Jag är såå lycklig, jag är såå lycklig
Jag är såå lycklig måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag
Jag är såå lycklig, jag är så lycklig
jag är så lycklig hela långa veckan ut!

Vädret är helt underbart och man vill bara vara ledig idag. Helt underbart att bara gå ut på en promenad i flera timmar och bara känna solen i ansiktet. Jag ser fram emot ljusare tider, fan jag har redan börjat längta efter midsommar haha.

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Juicy

haha det är ju bara jag som inte gillar det för jag vill läsa smaskigheter istället för låttexter. haha men jag förstår dig!

puss

2009-02-09 @ 18:06:19
URL: http://jooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0