Inte rättvist!

Inlägget om Nyköping var inte rättvist! Den kvällen behöver få mycket mer uppmärksamhet än vad den fick. Vid 22:00 åker vi mot Nyköping, Johanna och Astrid håller låda hela resan! De kan verkligen hålla igång. När vi åkt över Göta Kanal kommer jag på att mitt leg är borta, det hade förstört hela min fredag (nästan). Alaa blev inte så glad, eftersom hur hade jag tänkt att komma in utan leg. Hmm hade inte tänkt så långt! Har inte använt mitt leg på kanske fem månader, så varför skulle jag behöva det nu!! Resten av resan gick ut på att hitta på en plan, annars hade jag fått sitta på McD helt själv hela natten. Allt gick iaf ganska bra, de tittade inte ens på våra leg. Åldergränsen var ju 18 så hade nog bara tagit det som en komplimang om jag inte kom in. Har ju blivit 23 nu så jag är ganska gammal. Nä väl inne i lokalen börjar allt på den sjukaste fredagen. Allt börjar vid garderoben, en kille som springer in i mig. Idiot se dig för! Men jag vänder mig med ett leende på läpparna och säger "men snälla lilla du". Han vänder sig om och får ut ett svagt "förlåt". Det jag inte visste då var att han skulle springa in i mig 3 gånger till samma kvall och jag skulle vända mig mot honom och säga exakt samma sak varje gång "men snälla lilla du" och han svarade alltid "fööörlåt"! Stället (Tellus) var riktigt trevligt. Det var en blandning av Plaza och Harrys! Vi representerade Platå i Linköping. Ni behöver inte vara oroliga, vi höll oss på mattan. Jean spelade mycket bra, missade min låt bara. Alaa spelade viva la vida, den ger mycket minnen från Chris Brown helgen i stockholm! Vi dansade och hade kul. Blev bjudna på en "fisk" av ägaren, mycket trevligt. Kvällen slutade med att Jean hade en vattenpistol i Dj båste och sprutade ner mig, aaah ville inte sitta blöt i bilen hem. Då gick han på Astrid istället, kanske för hon stod och hetsade och sa "Kom då!". Hon blev mycket blötare än mig så jag var ju så gott som trorr. Efter det var det dags att dra hem. Det var då den bästa meningen som någonsin sagts kom upp. Astrid: "jag är helt blöt och ALLT är Jeans fel". Efter det så var allt som hände resten av kvällen Jeans fel och det var ganska skönt att skylla allt på någon annan. Atrid höll låda hela vägen hem så att Alaa skulle hålla sig vaken och allt som kom ut ur hennes mun måste varit det roligaste hon sagt. Stakars Alaa, han måste haft ont i öronen och huvudet dagen efter! Stannade en snabbis på Max på vägen hem, för Astrid hade tjatat om det redan innan vi lämnade Linköping. Sen var det bara bums i säng!  

             




Kommentarer
Postat av: astrid

UNDERBART !!!

Det gör vi om ;)

2009-03-23 @ 16:45:56
URL: http://kalasdesperat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0