Sluta röka linjen...

Något som jag starkt funderar på nu. Nä skämt och sido så jobbigt är det faktiskt inte än. Om man ska vara helt ärlig började jag räkna igår, men har nästan varit utan ciggaretter i två dygn. Ni som känner mig fattar nog vad jag pratar om, men ska ge er som inte känner mig en chans att hänga med. För några månader sedan när vi som vanligt hade familjemiddag i hjulsbro, stod min (då) nästan höggravida syster och sa att jag aldrig skulle få träffa Carl om jag fortsatte röka. Vid det ögonblicket lovade jag henne och hela min familj att den sekunden som Carl föds så slutar jag röka! Höll på att synda igår, men bet mig i läppen och sa nej. Det kändes otroligt skönt och jag hoppas verkligen jag klarar det här. Mitt mål med 2009 är att bli ber hälsosam och att sluta röka känner jag att jag verkligen uppnått de målen. Det som kommer bli jobbigt för mig är nog kvällarna på Platå, jobb eller inte kommer nog vara lika jobbigt! Så första utmaningen kommer på torsdag. Får hålla mig inomhus och försöka hålla mig sysselsatt!

Önska mig lycka till!

Bara för att jag skriver detta inlägg betyder inte det att jag lovar er något. Det jag kan lova är att jag kan vara helt ärlig om hur många cigg jag röker varje dag! Mitt mål är att aldrig mer röka igen och det ska jag försöka hålla.. Vill inte föstöra det här nu!




Kommentarer
Postat av: siiisiii

ooh ännu en fin-fin blogg!

Puss fina!

2009-03-04 @ 23:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0